Ioan Gyuri Pascu

 Aceasta caricatura are o mica poveste, foarte interesanta care consider ca trebuie cunoscuta.
O agentie oarecare din frumoasa noastra capitala, m-a solicitat in a concepe o caricatura cunoscutului nostru actor Ioan Gyuri Pascu.

 Caricatura ar fi fost necesara pentru promovarea unor produse casnice sub forma unor bannere afisate pe strazi, pe autobuze si in sediul  unor banci. Pana aici nimic deosebit. Sint convins ca in spatele acestei campanii a stat o suma frumusica de bani, eu insa, dupa un oarecare chin birocratic, am primit o suma derizorie. Am acceptat-o totusi. Agentia m-a avertizat ca ar avea nevoie lunar de cate o alta creatie de-a mea in care protagonistul sa ramana Gyuri Pascu. Am incuvintat. Pana aici pare sa fie o poveste absolut banala, numai ca de aici incolo povestea devine captivanta, cel putin pentru mine.

   Agentia noastra de care am facut vorbire mai sus a ales o alta cale, recurgand la un soi de... hai sa-i zicem cioranie. Nu m-au mai contactat in nici un fel, dar au ales sa se foloseasca de portretul facut de mine, crupandu-l si lipindu-l pe niste corpuri desenate stangaci si chinuit, probabil de art directorul de acolo.
 Acest masacru dureaza de cateva luni bune. Caricatura conceputa de mine apare sistematic maltratata pe tot felul de bannere. Un prieten m-a sunat la un momendat sa-mi spuna ca mi-a vazut caricatura facuta lui Gyuri Pascu, dar ca i s-a parut ceva ciudat totusi la lucrare, ceva deranjant in executie. I-am explicat si lui povestea pentru a-l mai linisti.
  Imi amintesc ca cei de la agentie m-au rugat sa nu ma semnez pe lucrare. Mi s-a parut cel putin ciudat, asa ca i-am intrebat care ar fi motivul pentru care lucrarea ar trebui sa nu fie semnata. Am primit niste explicatii bizare si alambicate. Ma rog... ce vreau de fapt sa spun este ca doresc sa inceteze maltratarea acestui portret sarjat, pentru ca mi se face un prejudiciu nemeritat. Am vorbit deja cu un avocat.
    Sper ca povestea mea sa nu va fi plictisit prea tare. Trebuia totusi spusa.

Caricatura de fata este prima facuta integral de mine si trimisa agentiei.

Popular Posts